Immár évről évre hazánkat is eléri a Valentin-napi láz. Hogyan reagál az alkalomra egy olyan zeneipari cég, mint a Spotify?
A svéd cég organikus social media tartalmakban igen kevésszer utalt a szerelmesek napjára – Instagramon négy bejegyzést szánt az ünnepnek, míg Facebookon semmilyen módon nem kommunikált róla.
Február 13-án közzétett Instagram posztjában a következő kurátorai által létrehozott Playlisteket emelte ki, mint alkalomhoz illő gyűjteményeket:
- You & Me
- Valentine’s Day Love
- Love Deluxe
- Indie Love Songs
- sad girl country
- Country Kind of Love
- scorned
- longing
- Broken – ezt időközben törölték, helyette a Broken Heart lejátszási lista igen népszerű
- Soundtrack Love Songs
- Black & White Film
- goosebumps
- Amor Amor
- ALLURE
- Getting Ready
- Confidence Boost
- hot girl walk
Az alábbi ábra azt mutatja, hányan mentették le ezeket a lejátszási listákat. A számok kizárólag a 2025. Február 14-én rögzített adatokat tükrözik.
Szabad szemmel is jól látható, hogy az Anti-Valentin hangulatot erősítő gyűjtemények (pl.: Broken Heart, Confidence Boost) nagyobb népszerűséggel bírnak, mint lágyabb, szerelmes, vagy éppen szenvedélyes gondolatokat hordozó társaik – itt fontos megemlíteni, hogy ezek az adatok megtévesztőek lehetnek, ha azt nézzük, hogy egy ember több lejátszási listát is magáénak tudhat, illetve a létrehozásuk közt eltelt idő is befolyásolhatja egyes listák népszerűségét. Az azonban bizonyos, hogy habár igazán erős Valentin-napi social média kampányt nem indított a Spotify, alkalomhoz illő matricákkal gazdagította a platformot, hogy minden felhasználó személyre szabhassa a témába vágó dalcsokrát – így buzdítva arra a hallgatókat, hogy a platformot bevonva reagáljanak a nap közeledtére.
A streaming szolgáltató online közösségi oldalain talán nem véletlenül bánt olyan visszafogottan a Valentin-napi kommunikációval, az alkalom ugyanis marketing nélkül sem szenved hiányt az érdeklődésben. A Spotify által február 10-én közzétett adatok szerint több, mint 1,6 millió Valentin napi lejátszási listát hoztak létre globálisan a platformon – ezeket az adatokat január 16-án rögzítették, így ez a szám azóta valószínűleg tovább nőtt.
A végső konklúzió egyáltalán nem meglepő; a felhasználók élhetnek boldog párkapcsolatban, ünnepelhetnek magabiztos szingliként, vagy lehetnek teljesen maguk alatt a szerelmesek napján – a Spotify mindenképp jól jön ki belőle.
Forrás
A kép és az adatok forrása: Spotify