megosztom

A Sony Music felvásárolta a Songwhip és a Fansifter névre hallgató, rajongói elköteleződést támogató alkalmazásokat.

Az alkalmazásokat a Sony Music Immersive Tech Day eseményén mutatták be Londonban, október 22-én, kedden. Az esemény elsősorban a Sony Music Immersive Music Studios (Sony IMS) divíziójának munkájára összpontosított a szórakoztató -és játékiparban.

Az esemény egyik szegmense a Sony Music Entertainment (SME) rajongói elköteleződésre vonatkozó szélesebb körű megközelítésére fókuszált, mely során a Sony Music Entertainment termékigazgatója, Jacob Fowler bejelentette, hogy a vállalat két alkalmazást szerzett meg: a Songwhipet és a Fansiftert.

Az SME két alkalmazásának felvásárlása egy olyan időszakban történt, amikor a zeneipar fokozott érdeklődést mutat a művészek és rajongók közötti kapcsolat iránt, különösen a „szuperrajongó” kategória bevételi potenciálját illetően.

A Songwhip egy tartalommarketing eszközként került bemutatásra, amely segíti a Sony Music művészeit abban, hogy gyorsan létrehozzanak weboldalakat és hatékony „link a bio-ban” megoldásokat, amelyek központosítják online tartalommarketingjüket, és lehetővé teszik a rajongók számára az elköteleződést az oldalaikon.

„Az alkalmazás összegyűjti a belső és külső marketingtartalmakat, beleértve a turnédátumokat, streaming hivatkozásokat és zenés videókat, valamint egy művész életrajzot, és ezek alapján testreszabható mikrowebhelyet hoz létre pillanatok alatt”.

– mondta Fowler.

„A Songwhip egy mini weboldal megoldás a zeneipar számára, amelyet a bio-ban található linkekhez használhatunk.”

– tette hozzá Fowler az eseményen.

„Úgy gondoltuk, hogy ez a legkönnyebb módja annak, a kiadóink, művészeink gyorsan létrehozhassanak egy mini weboldalt, amely egy helyre gyűjti a marketing anyagokat. Ezen profilok közvetlenül is összekapcsolhatóak azokon a platformokon, ahol a rajongók már jelen vannak.”

A másik alkalmazás, a Fansifter, az SME szerint egy olyan megoldás, amely támogatja a művészeket és csapataikat abban, hogy könnyen felhasználják az adatokat, és az elemzéseket a közönségük megértéséhez és az elérésükre vonatkozó stratégiák kidolgozásához, a „casual” rajongóktól a szuperrajongókig.

Az eszköz saját algoritmusokat használ, amelyek a rajongókat különböző kategóriákba sorolják elköteleződésük alapján. Például az album előrendelései, hírlevél-feliratkozások vagy virtuális árucikkek vásárlása szerint.

„Mióta megvásároltuk ezt a platformot, folyamatosan fejlesztettük saját algoritmusainkat, amelyek naponta kétszer számítják ki és frissítik a rajongók elköteleződésinek a szintjeit az adott művész rajongói bázisa alapján.”

– mondta Fowler.

A különböző rajongói szegmenseket célzott tartalmakkal és kampányokkal lehet elérni.

Fowler elmagyarázta:

„Tegyük fel, hogy egy exkluzív, átlátszó kék bakelit jön ki az új kislemezhez, és biztosítani akarjuk, hogy a szuperrajongók és az elkötelezett rajongók elsőként férjenek hozzá. Ezek a rajongók SMS-ben kapnak értesítést, amint elérhetővé válnak ezen tartalmak.”

Negla Abdela, a Sony Ministry of Sound ügyvezető igazgatója, a rajongói szegmentációs eszközzel kapcsolatban így nyilatkozott:

„Nagyon megkönnyíti számunkra a közönség megértését, különösen akkor, amikor egy vadonatúj művésszel dolgozunk, de azt is megmutatja, hogyan találták meg a rajongók a művészt, és hogyan mentek végig a folyamaton. A közönség megértése lehetővé teszi számunkra, hogy stratégiailag gondolkodjunk.”

A keddi Sony Immersive Tech Day-en a cég bemutatta az immerszív szórakoztatás és a játékvilág területén végzett munkáját és jövőbeli projektjeit a Sony Immersive Music Studios (Sony IMS) részlegén keresztül.

Az eseményen Dennis Kooker (a Sony Music Entertainment globális digitális üzletágának és amerikai értékesítési részlegének elnöke), valamint Brad Spahr (a Sony Immersive Music Studios alelnöke és vezérigazgatója) és más magas rangú Sony Music vezetők tartottak előadásokat.

A Sony a rendezvényen bejelentette, hogy a brit énekes-dalszerző, Myles Smith exkluzív virtuális előadást tart az Epic Games népszerű videojátékában, a Fortnite-ban.

A virtuális eseményt a Sony Immersive Music Studios készítette. Myles Smith avatárja három dalt fog előadni a játékban – köztük a Stargazing című slágert, valamint a Wait For You-t, és a legújabb dalát, a Whisper-t.

A keddi Sony Music eseményen a cég a Roblox játékplatformok virtuális árucikkeinek lehetőségeit is kiemelte, az RCA UK művészével, JADE-del kapcsolatos esettanulmányon keresztül.

JADE négy új, ingyenes limitált kiadású UGC tárgyat mutatott be a platformon, legújabb kislemezei, a Fantasy és az Angel of My Dreams támogatására az „AVNU: Where Music Meets” zenecentrikus célállomáson, amelyet a Sony IMS fejlesztett a Roblox számára. Ez az élmény zene központú játékmenetre, kihívásokra, és virtuális tárgyak gyűjtésére épül.

A virtuális árucikkek piacában rejlő lehetőségekről szólva Dennis Kooker, az SME részéről elmondta:

A Sony ezt elsősorban marketingként, illetve kutatás-fejlesztésként látja jelenleg… de nyilvánvalóan azzal a vízióval, hogy ez idővel egyre inkább kereskedelmi tevékenységgé válik.

Ez egy lehetőség arra, hogy a művészek ne csak a marketingtörténetüket meséljék el, hanem bevételt és jövedelmet is generáljanak ezekből az élményekből.”

A Sony továbbá kiemelte a Fortnite-ban létrehozott egy egyedi, zene témájú szigetet, a „Nitewave„-t, amelyet a Sony IMS fejlesztett, és „az egyik legmodernebb példája a zenei témájú által épített szigeteknek, amelyeket az Epic Games Unreal Editor for Fortnite eszközeivel hoztak létre.”

A Sony Corporation of America 2021 januárjában mutatta be Los Angeles-i székhelyű Sony Immersive Music Studios-t. A leányvállalat célja az „immerszív zenei élmények fejlesztése a kreativitás és a technológia erejével”.

Forrás:

https://www.musicbusinessworldwide.com/sony-music-showcases-recently-acquired-fan-engagement-apps-songwhip-and-fansifter-at-immersive-tech-day-in-london/