Szeptember 24-én a TikTok megerősítette, hogy november 28-án világszerte bezárja a TikTok Musicot.
A TikTok Music szolgáltatás megszűnik abban az öt régióban, ahol jelenleg működik: Indonéziában, Brazíliában, Ausztráliában, Szingapúrban és Mexikóban.
A platform ez a lépést azzal indokolta, hogy mostantól erőforrásait az „Add To Music App” funkcióra összpontosítja, amely lehetővé teszi a TikTok felhasználók számára, hogy a videoplatformon felfedezett zeneszámokat elmenthessék egy általuk preferált zenei streaming szolgáltatás lejátszási listájába.
A források szerint a TikTok Music bezárását részben a vállalat azon stratégiája indokolta, hogy partrenséget alakít ki olyan zenei streaming platformokkal, mint például a Spotify és az Apple Music, hogy ezzel ösztönözze a felhasználókat a használatukra, ahelyett, hogy versenyezne velük.
Ole Obermann, a TikTok zenei üzletfejlesztésért felelős globális vezetője az MBW-nek (Music Business Wordwide, a szerk.) a következőt nyilatkozta:
„Az „Add to Music App” szolgáltatásunk már több százmillió zeneszám elmentését tette lehetővé a partner zenei streaming szolgáltatásoknál.
November végén bezárjuk a TikTok Musicot, hogy tovább növeljük a zenehallgatás és a zenei streaming szolgáltatások értékét, a művészek, a dalszerzők és az iparág javára.”
A TikTok Music tavaly nyáron indult el hivatalosan Indonéziában és Brazíliában. Az alkalmazás a ByteDance Resso régóta működő zenei előfizetési platformjának utódja volt ezeken a területeken.
Tavaly októberben a platform Ausztráliában, Szingapúrban és Mexikóban is elérhetővé vált, azonban a Universal Music rögzített zenei katalógusa nélkül. Ez az Universal és a TikTok közötti licencvita előzménye volt, amely azóta megoldódott.
Az „Add To Music App” funkció egyelőre a Spotify, az Apple Music és az Amazon zenei szolgáltatásaival áll partnerségben; a TikTok felhasználói több mint 180 országban férnek hozzá a szolgáltatáshoz.
A cég bennfentesei szerint a vállalat jelenleg más zenei streaming előfizetési platformokkal is tárgyalásokat folytat a szolgáltatásban való partnerségről.
A múlt héten a platform egy sokatmondó adatot tett közzé, amely rávilágít arra, hogyan képes a fogyasztást harmadik felek streaming platformjain is növelni:
A ByteDance vállalat szerint tavaly Németországban a Top 100-as toplistán szereplő kislemezek több mint egynegyede (27%) a TikTok-on lett népszerű, mielőtt a német kislemezlistán slágerré vált volna.