megosztom

A Sony Music peren kívüli egyezséget kötött a Marriott Internationallel

Öt hónappal azután, hogy a szerzői jogi jogsértés miatt pert indított a szállodalánc óriás ellen, úgy tűnik a kiadó rendezte az ügyet.

Egy közös beadványban, amelyet kedden (október 8-án) nyújtottak be egy marylandi szövetségi bíróságnak, a Sony és a Marriott kérte, hogy az ügyet véglegesen zárják le.

A bírósági dokumentumok nem utaltak arra, hogy a két cég bíróságon kívüli megállapodásra jutott volna.

A Sony, valamint a hozzá kapcsolódó kiadók – Sony Music Latin, Arista Music, Arista Records, Ultra, LaFace és a Records Label LLC – valamint a Rimas Entertainment májusban nyújtotta be a keresetet szerzői jogsértésére hivatkozva.

A kiadó ügyvédei 931 olyan esetet azonosítottak, amikor a Marriott tulajdonában lévő, általa kezelt vagy franchise alatt működő hotelek közösségi médián közzétett bejegyzéseiben a jogosulatlanul használtak fel zeneszámokat . Az ügyvédek szerint a szállodalánc jogsértései nem korlátozódtak a Sony által birtokolt zenékre.

Az amerikai szerzői jogi törvény értelmében a jogsértés a mennyisége alapján körülbelül 140 millió dollár kártérítési kötelezettséget rótt volna a Marriottra.

A Marriott International a világ legnagyobb szállodalánca az ágyak száma alapján. Marriott, Sheraton, Westin, Ritz-Carlton és Le Meridien márkanevek alatt tulajdonolja, kezeli vagy franchise alatt működteti a hoteleket világszerte.

„Nem véletlen, hogy a Marriott által feltöltött videókban a Sony Music könyvtárának legnépszerűbb felvételeit használják.

Az algoritmus-alapú közösségi médiaplatformokon, mint az Instagram és a TikTok, a népszerű hangfelvételek egy poszthoz történő hozzáadása azt eredményezi, hogy a tartalom megjelenik azoknak a felhasználóknak a hírfolyamában, akik érdeklődnek a zene iránt. Ők egyébként talán nem is találkoztak volna a Marriott posztjaival.”

– áll a panaszban.

Az elmúlt években a Sony több pert is indított az általa birtokolt zeneszámok reklámokban történő jogosulatlan használata miatt:

  • 2021-ben a Gymshark fitneszruházati márka ellen, azzal vádolva a céget, hogy hirdetéseiben 297 felvétel szerzői jogát sértette meg. A két cég 2022-ben bíróságon kívül rendezte a pert.
  • 2021-ben az OFRA kozmetikai márka ellen is, azzal vádolva a céget, hogy százával sértett szerzői jogokat. A kiadó azt állította hogy az OFRA a sikerét nyílt, szándékos és ismétlődő szerzői jogi jogsértéseken keresztül érte el, különféle tartalomtulajdonosok hangfelvételeit és zenei kompozícióit jogosulatlanul felhasználva.
Forrás:

https://www.musicbusinessworldwide.com/sony-music-settles-lawsuit-against-marriott-hotels-over-alleged-rampant-infringement-in-social-media-posts/