megoszt

A Hook AI startup megállapodást kötött a Glassnote Records kiadóval

A Hook, egy mesterséges intelligenciával működő közösségi zenei alkalmazás, amely nemrégiben több milliós finanszírozást kapott, együttműködésbe lépett a Glassnote Records kiadóval, annak érdekében, hogy bizonyos előadók dalait hozzáadhassa zenei könyvtárához.

Ez a megállapodás a Hook első kiadói partnersége azóta, hogy az alkalmazás iOS-en elindult a múlt hónapban.

A Hook egy olyan platform, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy hivatalos remixeket és mashupokat készítsenek engedélyezett zenék felhasználásával. Az AI technológia segítségével a felhasználók módosíthatják a dalokat, például a tempót vagy a műfajt változtatva, miközben egy olyan keretrendszerben működnek, amely biztosítja a jogkezelést az előadók és a kiadók számára – közölte a vállalat szerdán (október 30-án).

A partnerség keretében a Tors, bby, Hayes Warner és Dylan Cartlidge dalai is bekerülnek a Hook könyvtárába. A 2007-ben alapított Glassnote Records olyan előadókat képvisel, mint a Mumford & Sons, Childish Gambino, Phoenix, Two Door Cinema Club, GROUPLOVE, Silvana Estrada, CHVRCHES, AURORA, Jade Bird, Hamilton Leithauser, GRACEY, The Teskey Brothers és még sokan mások.

A Glassnote-ot a Rolling Stone magazin 2011-ben az „Év Legjobb Indie Kiadójának” választotta, és a Billboard is az „1. Független Kiadónak” nevezte.

Márciusban a Hook bejelentette, hogy alaptőkéjét 3,5 millió dollárra emelte, mindössze öt hónappal azután, hogy egy 3 millió dolláros tőkebevonást zárt le a Waverley Capital vezetésével, amelyet Edgar Bronfman Jr., a Warner Music Group korábbi vezérigazgatója és elnöke, valamint Steve Cohen (Point72 Ventures) alapított. A Hook további támogatói között szerepel a Three Six Zero nemzetközi menedzsment- és szórakoztatóipari vállalat, a japán Avex, Natalie Massenet és az Imaginary Ventures, valamint stratégiai zene- és közösségi médiaipari befektetők és tanácsadók.

A Hook specifikus jogkezelési funkciókat épített be, beleértve az előadók és kiadók ellenőrzési lehetőségét a zenéjük közösségi média platformokon való felhasználása felett. A Hook rendszere követi a felhasználásokat és teljesítményadatokat szolgáltat a remixelt tartalmakról. A platform fogyasztásalapú fizetési struktúrát alkalmaz, amely az alkotási és felhasználási mutatók alapján osztja el a bevételeket.

„A Hook mindenki számára megnyitja a zenei önkifejezés lehetőségét, és közösséget épít a zenén keresztül úgy, ahogy mindig is tettük – kedvenc dalaink és előadóink segítségével.”

– mondta Gaurav Sharma, a Hook alapítója és vezérigazgatója. Sharma korábban a JioSaavn nevű indiai zenei streaming platform operatív igazgatójaként tevékenykedett, ahol a platform havi 100 millió aktív felhasználóra való növekedését felügyelte.

„A Glassnote közel két évtizede támogatja az úttörő előadókat. Izgatottan várjuk, hogy hallhassuk, mit alkot a növekvő közösségünk ezekkel a világklasszis zenékkel, amelyek immár elérhetők a könyvtárunkban.

A Hook lehetővé teszi, hogy a rajongók saját kreativitásukat kifejezve kapcsolódjanak kedvenc zenéjükhöz, miközben a részt vevő előadók is profitálhatnak.

A Glassnote Records büszke arra, hogy mindig is nyitott, progresszív és előretekintő ötletek mellett állt ki. Célunk mindig az volt, hogy az új technológiák lehetőségei felé haladjunk, miközben az előadók kreatív integritása az első számú prioritás marad, amit erősen védünk.

Úgy gondoljuk, hogy a Hook pontosan ezt teszi: átfogó megoldást nyújt a remixelt zene közösségi platformokon való felhasználására, olyan módon, amely az előadók kontrollját és javadalmazását hangsúlyozza. Gaurav és csapata valóban az előadókat helyezi az első helyre, és biztosak vagyunk benne, hogy a Hook valódi értéket nyújt majd minden szintű előadónak. Alig várjuk, hogy halljuk, mit hoznak létre a Hook felhasználói.”

Daniel Glass, Glassnote Music

A Hook szerint platformjuk célja, hogy megoldást nyújtson a zene megosztására olyan platformokon, mint a TikTok és az Instagram, miközben betartja a licencelési előírásokat és bevételt generál a jogtulajdonosok számára.

A partnerség egy olyan időszakban jött létre, amikor a közösségi média platformokon megosztott zenék jogkezelése fokozott figyelmet kap. Jelenleg több zenei kiadó jogi eljárást folytat tizennégy NBA csapat ellen, mert állítólag engedély nélkül használták fel a szerzői jogvédelem alatt álló zenéket promóciós videókban. Az NBA csapatok visszavágtak a zenei kiadóknak, köztük a Kobalt Music Publishing és a Prescription Songs kiadóknak, azzal vádolva őket, hogy „zsarolásra” használják fel jogaikat a csapatokkal szemben.

Forrás:

https://www.musicbusinessworldwide.com/music-ai-startup-hook-inks-content-deal-with-glassnote-records/https://www.musicbusinessworldwide.com/music-ai-startup-hook-inks-content-deal-with-glassnote-records/